Rubrika: W221
Popis systemu W221
DPF (Diesel Particulate Filter)
Dieselové motory mají ve výfukových plynech poměrně vysoký obsah karcinogenních mikročástic. Tato emisní složka nejde odbourat pomocí klasického katalyzátoru, a proto byl vyvinut tzv. filtr pevných částic, který je schopen zachytit více jak 95% těchto uhlíkových mikročástic.
Filtr pevných částic je většinou označován jako DPF (Diesel Particulate Filter) nebo FAP (Filtre A Particules). Toto zařízení umožňuje vznětovým motorům dosáhnout nižší produkce pevných částic a plnit tak emisní předpisy. V každém vznětovém motoru vznikají při spalování paliva pevné částice (saze), jejich množství je odvislé od kvality spalování. Ta závisí na mnoha parametrech motoru, jako jsou přívod nasávaného vzduchu, způsob vstřikování paliva a rozložení plamene, ale i složení a kvalita paliva.
Princip:
Filtr pevných částic tvoří keramické těleso s voštinovou strukturou vytvořenou z karbidu křemíku, které je umístěno v kovovém plášti. Tělesem filtru procházejí výfukové plyny skrze pórovitou keramickou stěnu, ve které jsou pevné částice zachycovány. Aby nedocházelo k zanesení a ucpání filtru, jsou zachycené částečky spalovány a přeměňovány na oxid uhličitý (CO2) – tzv. regenerace filtru.
Regenerace filtru (tzv. vyhoření) je automatický proces trvající několik minut a nijak neovlivňující vnější projev motoru. Vlastní proces spalování pevných částic se děje při teplotách 600 – 650 °C. Takových teplot však dosahují spaliny u vznětových motorů jen při maximálním zatížení. Proto je dosažení zápalné teploty řešeno dvěma způsoby:
Systém s přídavným aditivem
Z přídavné nádržky je automaticky dávkováno aditivum přímo do palivové nádrže při každém jejím dotankování. Aditivum v nádržce vystačí přibližně na 100.000 km podle výrobce a jeho množství je kontrolováno elektronikou. V případě sníženého množství aditiva je řidič vyzván k návštěvě servisu.
Systém bez aditiva
Tento systém pracuje bez jakýchkoliv aditiv a je bezúdržbový. Existují dva režimy činnosti:
▪ pasivní regenerace – při teplotách výfukových plynů 350 – 500°C dochází katalytickým spalováním automaticky k přeměně zachycených pevných částic na CO2
▪ aktivní regenerace – přibližně po 1000 ujetých kilometrech je prostřednictvím krátkodobé změny spalovacího procesu zvýšena teplota výfukových plynů na 600°C a dojde ke spálení zachycených částic ve filtru
Historie:
Filtr pevných částic byl používán u stacionárních strojů již v roce 1980. Do automobilů se dostal mnohem později, dá se říct, že až s boomem vznětových motorů pro osobní vozy a se zpřísněním emisních předpisů. První standardně montovaný filtr pevných částic se objevil u nové generace motorů HDi (Peugeot a Citroen) až v roce 2000. Jeho prosazení do sériové výroby lze považovat za stejně významný krok, jako bylo zavedení katalyzátorů.
Co jste nevěděli:
Lze používat bionaftu, když má automobil filtr pevných částic?
Bionaftu (RME – Rapeseed Methylester) nelze z technických důvodů používat pro vozidla vybavená filtrem pevných částic. Bionafta má totiž vyšší reakční teplotu než motorová nafta, díky tomu by mohla být regenerace neúplná. V důsledku častějších výskytů regeneračních fází.
Co jsou pevné částice?
V každém vznětovém motoru vznikají při spalování nafty pevné částice (saze, particulate matter, PM). Částice jsou tvořeny množstvím nejrůznějších látek. Základ tvoří částice uhlíku o velikosti přibližně 0,05 mikrometru, na niž jsou nabaleny různé uhlovodíky, voda a sulfidy pocházející ze zbytků paliva a oleje. Dále je zde malé množství oxidů kovů vznikajících oděrem uvnitř motoru. Pevné částice jsou karcinogenní, proto jsou nebezpečné.
Text: Jan Sajdl
Mercedes Benz SBC Sensotronic Brake Control
SBC (Sensotronic Brake Control)
SBC je označení elektro-hydraulického brzdového systému od firmy BOSCH.
Elektro-hydraulický brzdový systém SBC z anglického Sensotronic Brake Control výrazně zvyšuje bezpečnost a komfort brzdění. Systém je doplňkem ABS, umožňuje elektronickou regulaci brzdové soustavy. V případě potřeby systém umožňuje zesílení brzdného účinku nebo ho reguluje v závislosti na aktuálním jízdním stavu.
Princip
Systém SBC je využíván u vozidel vybavených brzdovým systémem Brake-by-Wire, tedy elektronicky řízenými brzdami. Snímače evidují, s jakou intenzitou řidič ovládá brzdový pedál. Pomocí těchto signálů vypočítá systém SBC potřebný brzdný tlak pro jednotlivá kola. Brzdný tlak je pak rozváděn přes hydraulickou jednotku z vysokotlakého zásobníku do kolových brzd. Systém reaguje velmi rychle, neboť ve vysokotlakém zásobníku je brzdová kapalina vždy pod tlakem kolem 140 barů.
Elektronické řízení brzdového účinku každého kola zvlášť umožňuje do výpočtu brzdného tlaku pro každé jednotlivé kolo aplikovat také informace z elektronického stabilizačního programu ESP. Systém ESP při zatáčení brzdí vnější kola silněji než kola vnitřní, což zvyšuje stabilitu.
Do elektroniky SBC je také integrována funkce brzdového asistenta. Když systém zjistí velmi rychlé, ale zprvu nedostatečné silné sešlápnutí brzdového pedálu, pokládá to za nouzovou situaci a zvýší tlak v brzdovém potrubí.
Video
Individuální elektronická regulace brzdného tlaku na kolech pomocí SBC také optimalizuje funkci elektronického stabilizačního systému ESP. ESP může, díky neustálému tlaku v brzdovém potrubí, působit dříve a díky elektronické regulaci ještě s lepším odměřováním brzdné síly. Také známé pulzování brzdového pedálu při aktivaci ABS se z důvodu elektrického propojení mezi pedálem a brzdovou soustavou již nevyskytuje.
Text: Jan Sajdl
Foto: www.bosch.cz
Výpis SBC chybových kódů
C2100 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2101 A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC) Pokud se nevyskytuje žádná reklamace zákazníka, může být chyba vymazána.
C2102 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2103 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2104 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2105 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2106 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2107 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2108 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2109 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C210A Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C210B Zkontrolovat řídicí jednotku.A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC)
C210C Zkontrolovat řídicí jednotku.A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC)
C210D Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C210E Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C210F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2110 Zkontrolovat řídicí jednotku.A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC)
C2111 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2112 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2113 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2114 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2115 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2116 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2117 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2118 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2119 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C211A Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C211B Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C211C Zkontrolovat řídicí jednotku.A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC)
C211D Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C211E Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C211F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2130 Jednotka A7/3 (Hydraulická jednotka systému trakce), interní chyba
C2131 Tlaková nádoba vadná
C2132 Tlaková nádoba: zkontrolovat tlak vyvolaný předpětím.
C2133 Tato chyba může být ignorována a vymazána.
C2134 Jeden nebo více ze snímačů otáček mají nehodnověrné hodnoty
C2135 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2136 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2137 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2138 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2139 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C213A Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C213B Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C213C Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C213D Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C213E Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C214F Zkontrolovat součást S9/1 (Spínač brzdových světel)
C2153 Zkontrolovat součást S9/1 (Spínač brzdových světel)
C2154 Zkontrolovat součást S9/1 (Spínač brzdových světel)
C2155 Zkontrolovat součást S9/1 (Spínač brzdových světel)
C2156 Zkontrolovat součást S9/1 (Spínač brzdových světel)
C215A Zkontrolovat součást S9/1 (Spínač brzdových světel)
C215B Zkontrolovat součást S9/1 (Spínač brzdových světel)
C215C Zkontrolovat součást S9/1 (Spínač brzdových světel)
C215D Zkontrolovat součást S9/1 (Spínač brzdových světel)
C215E Zkontrolovat součást S9/1 (Spínač brzdových světel)
C216A Zkontrolovat napájecí napětí montážního prvku Ventilová relé
C216B Zkontrolovat napájecí napětí montážního prvku Ventilová relé
C216D Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C216F Zkontrolovat napájecí napětí montážního prvku Ventilová relé
C217A Zkontrolovat napájecí napětí montážního prvku Ventilová relé
C217B Zkontrolovat napájecí napětí montážního prvku Ventilová relé
C218F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2193 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2195 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21AF Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21B3 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21B5 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21B7 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21BE Chyba hydrauliky : Regulátor tlaku , Kolo vzadu vpravo
C21CF Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21D3 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21D5 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21EF Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21F3 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21F5 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21F7 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21FE Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vzadu vlevo
C220F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2214 Chyba hydrauliky: A7/3y6 (Sací regulační ventil vpředu vlevo)
C2231 Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vpředu vlevo
C2235 Chyba hydrauliky: A7/3y6 (Sací regulační ventil vpředu vlevo)
C223D Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vpředu vlevo
C226F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2274 Chyba hydrauliky: A7/3y7 (Výfukový regulační ventil vpředu vlevo)
C2275 Chyba hydrauliky: A7/3y7 (Výfukový regulační ventil vpředu vlevo)
C227A Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C227B Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vpředu vlevo
C227C Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vpředu vlevo
C228F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2294 Chyba hydrauliky: A7/3y8 (Sací regulační ventil vpředu vpravo)
C22B1 Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vpředu vpravo
C22B5 Chyba hydrauliky: A7/3y8 (Sací regulační ventil vpředu vpravo)
C22BD Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vpředu vpravo
C22CF Jednotka A7/3 (Hydraulická jednotka systému trakce), interní chyba
C22DD Zkontrolovat zdroj napětí Vysokotlaké čerpadlo součásti A7/3 (Hydraulická jednotka systému trakce)
C22DE Servisní práh (mez) dosažen
C22EF Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C22F4 Chyba hydrauliky: A7/3y9 (Výfukový regulační ventil vpředu vpravo)
C22F5 Chyba hydrauliky: A7/3y9 (Výfukový regulační ventil vpředu vpravo)
C22FA Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C22FB Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vpředu vpravo
C22FC Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vpředu vpravo
C230F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2314 Chyba hydrauliky: A7/3y10 (Sací regulační ventil vzadu vlevo)
C2331 Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vzadu vlevo
C2335 Chyba hydrauliky: A7/3y10 (Sací regulační ventil vzadu vlevo)
C233D Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vzadu vlevo
C2359 Servisní práh (mez) dosažen
C235A Servisní práh (mez) dosažen
C235C Servisní práh (mez) dosažen
C235D Zkontrolovat provozní dobu součásti A7/3 (Hydraulická jednotka SBC).
C235E Servisní práh (mez) dosažen
C236F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2372 Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku , Kolo vzadu vlevo
C2374 Chyba hydrauliky: A7/3y11 (Výfukový regulační ventil vzadu vlevo)
C2375 Chyba hydrauliky: A7/3y11 (Výfukový regulační ventil vzadu vlevo)
C237A Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C237B Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku , Kolo vzadu vlevo
C237C Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku , Kolo vzadu vlevo
C238F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2394 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C23B1 Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku , Kolo vzadu vpravo
C23B5 Chyba hydrauliky: A7/3y12 (Sací regulační ventil vzadu vpravo)
C23BD Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku , Kolo vzadu vpravo
C23CD Jednotka A7/3 (Hydraulická jednotka systému trakce), interní chyba
C23CE Jednotka A7/3 (Hydraulická jednotka systému trakce), interní chyba
C23CF Jednotka A7/3 (Hydraulická jednotka systému trakce), interní chyba
C23DD Jednotka A7/3 (Hydraulická jednotka systému trakce), interní chyba
C23EF Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C23F2 Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku , Kolo vzadu vpravo
C23F4 Chyba hydrauliky: A7/3y13 (Výfukový regulační ventil vzadu vpravo)
C23F5 Chyba hydrauliky: A7/3y13 (Výfukový regulační ventil vzadu vpravo)
C23FA Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C23FB Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku , Kolo vzadu vpravo
C23FC Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku , Kolo vzadu vpravo
C240F L6/1 (Snímač otáček vpředu vlevo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2411 L6/1 (Snímač otáček vpředu vlevo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2412 L6/1 (Snímač otáček vpředu vlevo) : Provést vizuální kontrolu
C2413 L6/1 (Snímač otáček vpředu vlevo) : Vyčistit multipólový kroužek a popř. vyměnit za nový
C2414 L6/1 (Snímač otáček vpředu vlevo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2415 L6/1 (Snímač otáček vpředu vlevo) : Interní chyba
C2417 L6/1 (Snímač otáček vpředu vlevo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2419 L6/1 (Snímač otáček vpředu vlevo) : Zkontrolovat montážní polohu senzoru
C241B L6/1 (Snímač otáček vpředu vlevo) : Zkontrolovat montážní polohu senzoru
C242F L6/4 (Snímač otáček vzadu vpravo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2431 L6/4 (Snímač otáček vzadu vpravo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2432 L6/4 (Snímač otáček vzadu vpravo) : Provést vizuální kontrolu
C2433 L6/4 (Snímač otáček vzadu vpravo) : Vyčistit multipólový kroužek a popř. vyměnit za nový
C2434 L6/4 (Snímač otáček vzadu vpravo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2435 L6/4 (Snímač otáček vzadu vpravo) : Interní chyba
C2437 L6/4 (Snímač otáček vzadu vpravo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2439 L6/4 (Snímač otáček vzadu vpravo) : Zkontrolovat montážní polohu senzoru
C243B L6/4 (Snímač otáček vzadu vpravo) : Zkontrolovat montážní polohu senzoru
C243D L6/4 (Snímač otáček vzadu vpravo) : Zkontrolovat montážní polohu senzoru
C244F L6/2 (Snímač otáček vpředu vpravo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2451 L6/2 (Snímač otáček vpředu vpravo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2452 L6/2 (Snímač otáček vpředu vpravo) : Provést vizuální kontrolu
C2453 L6/2 (Snímač otáček vpředu vpravo) : Vyčistit multipólový kroužek a popř. vyměnit za nový
C2454 L6/2 (Snímač otáček vpředu vpravo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2455 L6/2 (Snímač otáček vpředu vpravo) : Interní chyba
C2457 L6/2 (Snímač otáček vpředu vpravo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2459 L6/2 (Snímač otáček vpředu vpravo) : Zkontrolovat montážní polohu senzoru
C245B L6/2 (Snímač otáček vpředu vpravo) : Zkontrolovat montážní polohu senzoru
C246F L6/3 (Snímač otáček vzadu vlevo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2471 L6/3 (Snímač otáček vzadu vlevo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2472 L6/3 (Snímač otáček vzadu vlevo) : Provést vizuální kontrolu
C2473 L6/3 (Snímač otáček vzadu vlevo) : Vyčistit multipólový kroužek a popř. vyměnit za nový
C2474 L6/3 (Snímač otáček vzadu vlevo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2475 L6/3 (Snímač otáček vzadu vlevo) : Interní chyba
C2477 L6/3 (Snímač otáček vzadu vlevo) : Zkontrolovat vedení/konektorový spoj
C2479 L6/3 (Snímač otáček vzadu vlevo) : Zkontrolovat montážní polohu senzoru
C247B L6/3 (Snímač otáček vzadu vlevo) : Zkontrolovat montážní polohu senzoru
C247D L6/3 (Snímač otáček vzadu vlevo) : Zkontrolovat montážní polohu senzoru
C2484 Napájecí napětí (podpětí nebo přepětí) Sv. 87
C2485 Zkontrolovat napájení svorky 87
C2494 Překontrolování napájecího napětí součásti B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC)
C2495 Zkontrolovat proces buzení řídicí jednotky A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC)
C2498 Servisní práh (mez) dosažen
C249B Zkontrolovat vedení Stav systému do N10/1 (řídicí jednotka SAM s pojistkovým a reléový modulem, řidič) na Napětí
C249C Zkontrolovat vedení Brzdové světlo do N10/1 (řídicí jednotka SAM s pojistkovým a reléový modulem, řidič) na Napětí
C249D Vedení Rychlost – Signál statusu zkontrolovat na Napětí
C249E Zajištění minimálního napětí
C249F Zkontrolovat provozní dobu součásti A7/3 (Hydraulická jednotka SBC)
C24BD Teplota montážního prvku A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC) v montážní jednotce A7/3 (Hydraulická jednotka systému trakce) je vyšší než 140 °C
C24BE Teplota montážního prvku A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC) v montážní jednotce A7/3 (Hydraulická jednotka systému trakce) je vyšší než 135 °C
C24C9 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C24CA Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C24CB Zkontrolovat spojení CAN k N47-5 (řídicí jednotka ESP)
C24CD Zkontrolovat spojení CAN k N47-5 (řídicí jednotka ESP).
C24CF Součásti A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC) a N47-5 (řídicí jednotka ESP) spolu nezapadají.
C24D0 Zkontrolovat spojení CAN k N47-5 (řídicí jednotka ESP)
C24D1 Zkontrolovat spojení CAN k N47-5 (řídicí jednotka ESP)
C24D2 Řídicí jednotka N47-5 (řídicí jednotka ESP) je chybně kódována nebo se vyskytuje chyba při CAN-komunikaci s řídicí jednotkou A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC)
C24D3 Řídicí jednotka N47-5 (řídicí jednotka ESP) je chybně kódována nebo se vyskytuje chyba při CAN-komunikaci s řídicí jednotkou A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC)
C24D4 CAN-Fehler: Twin-EHB: ID171/170 zeitweise nicht empfangen
C24D5 CAN-Fehler: Twin-EHB: ID181/180 zeitweise nicht empfangen
C24D6 CAN-Fehler: Twin-EHB: ID191/190 zeitweise nicht empfangen
C24D7 CAN-Fehler: Twin-EHB: ID 183/182 zeitweise nicht empfangen
C24D8 CAN-Fehler: Twin-EHB: ID180, Botschaftszaehler fehlerhaft
C24D9 CAN-Fehler: Twin-EHB: ID170, Botschaftszaehler fehlerhaft
C24DA Komunikace CAN s řídicí jednotkou N47-5 (řídicí jednotka ESP) je přerušena
C24DB Komunikace CAN s řídicí jednotkou N47-5 (řídicí jednotka ESP) je přerušena
C24DC Komunikace CAN s řídicí jednotkou N47-5 (řídicí jednotka ESP) je přerušena
C24DD Komunikace CAN s řídicí jednotkou N47-5 (řídicí jednotka ESP) je přerušena
C24DE Zkontrolovat spojení CAN k N47-5 (řídicí jednotka ESP)
C24DF Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C24F7 Svorka 87 podpětí
C24F8 Přepětí na svorce 87
C24F9 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C24FB Svorka 87 podpětí
C24FC Svorka 87 podpětí
C24FD Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C250F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2511 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2512 Chyba hydrauliky : Regulátor tlaku , Kolo vpředu vlevo
C2513 Chyba hydrauliky : A7/3y1 (Dělicí ventil vpředu vlevo)
C2514 Chyba hydrauliky : A7/3y1 (Dělicí ventil vpředu vlevo)
C2515 Chyba hydrauliky : A7/3y1 (Dělicí ventil vpředu vlevo)
C2517 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C251E Chyba hydrauliky : Regulátor tlaku , Kolo vpředu vlevo
C252F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2531 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2532 Chyba hydrauliky : Regulátor tlaku , Kolo vpředu vpravo
C2533 Chyba hydrauliky : A7/3y2 (Dělicí ventil vpředu vpravo)
C2534 Chyba hydrauliky : A7/3y2 (Dělicí ventil vpředu vpravo)
C2535 Chyba hydrauliky : A7/3y2 (Dělicí ventil vpředu vpravo)
C2537 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C253E Chyba hydrauliky : Regulátor tlaku , Kolo vpředu vpravo
C254F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2551 Chyba hydrauliky : A7/3y3 (Vyvažovací ventil přední nápravy)
C2554 Chyba hydrauliky : A7/3y3 (Vyvažovací ventil přední nápravy)
C2573 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2575 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C258F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2591 Chyba hydrauliky : A7/3y4 (Vyvažovací ventil zadní nápravy)
C2594 Chyba hydrauliky : A7/3y4 (Vyvažovací ventil zadní nápravy)
C25B3 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C25B5 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C25D0 Chyba hydrauliky : Ovládací jednotka brzd (BOU)
C25D2 Chyba hydrauliky : Brzdová kapalina je zastaralá
C25D3 Tlaková nádoba: zkontrolovat tlak vyvolaný předpětím
C25D4 Chyba hydrauliky : Zásobování tlakem chybí nebo není dostatečné
C25D6 Tato chyba může být ignorována a vymazána
C25D7 Zkontrolovat součást S9/1 (Spínač brzdových světel)
C25D8 Překontrolovat kolové brzdy na mechanické chyby
C25D9 Překontrolovat kolové brzdy na mechanické chyby
C25DA Kolová brzda byla tepelně přetížená
C25DC Tato chyba může být ignorována a vymazána
C25DE Zkontrolovat součást S9/1 (Spínač brzdových světel)
C25EB Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C25EF Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C260F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2613 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2615 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2617 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C261C Chyba hydrauliky : Ovládací jednotka brzd (BOU)
C261D Chyba hydrauliky : Ovládací jednotka brzd (BOU)
C261E Chyba hydrauliky nebo spínač brzdových světel vadný
C262F Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2633 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2634 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2635 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2647 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C264C Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2651 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2652 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2653 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2654 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2655 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2656 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2657 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2658 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2659 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C265A Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C265B Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C265C Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C265D B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) : Elektrická chyba
C265E B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) : Elektrická chyba
C2666 Chyba hydrauliky nebo spínač brzdových světel vadný
C2667 B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) : Elektrická chyba
C2669 Chyba hydrauliky : B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC)
C266A Chyba hydrauliky : B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC)
C266C Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C266D Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C266E Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2671 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2672 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2673 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2674 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2675 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2676 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2677 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2678 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C2679 Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C267A Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C267B Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C267C Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C267D B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) : Elektrická chyba
C267E B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) : Elektrická chyba
C2697 Chyba hydrauliky : Ovládací jednotka brzd (BOU)
C2698 Chyba hydrauliky : A7/3y1 (Dělicí ventil vpředu vlevo) , A7/3y2 (Dělicí ventil vpředu vpravo)
C2699 Chyba hydrauliky : A7/3y1 (Dělicí ventil vpředu vlevo) , A7/3y2 (Dělicí ventil vpředu vpravo)
C269A Chyba hydrauliky : Ovládací jednotka brzd (BOU)
C26B8 Jednotka A7/3 (Hydraulická jednotka systému trakce), interní chyba
C26B9 Jednotka A7/3 (Hydraulická jednotka systému trakce), interní chyba
C26BA Chyba hydrauliky : Zásobování tlaku narušeno
C26BB Chyba hydrauliky : Zásobování tlaku narušeno
C26BC Chyba hydrauliky : Zásobování tlaku narušeno
C26BE Chyba hydrauliky : Zásobování tlaku narušeno
C26D9 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C26DA Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C26DB Chyba hydrauliky : Zásobování tlaku narušeno
C26DE Chyba hydrauliky : Zásobování tlaku narušeno
C26EC Chyba servisu : Systém ‚SBC‘ deaktivován
C26ED Zkontrolovat zdroj napětí (sv. 30) součásti A7/3m1 (Vysokotlaké plnicí čerpadlo)
C26EE Zkontrolovat zdroj napětí na řídicí jednotce A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC)
C26EF Zkontrolovat zdroj napětí (sv. 30) součásti A7/3m1 (Vysokotlaké plnicí čerpadlo)
C26F0 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C26F5 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C26F9 Chyba hydrauliky : Zásobování tlaku narušeno
C26FA Chyba hydrauliky : Zásobování tlaku narušeno
C26FB Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C26FD Chyba hydrauliky : Zásobování tlaku narušeno
C26FE Chyba hydrauliky : Zásobování tlaku narušeno
C271E Snímač otáček: zkrat na plusu
C271D Tato chyba může být ignorována a vymazána.
C273E Identifikace řídící jednotky
C273F Identifikace řídící jednotky Nedefinovaný
C275E Snímač otáček na přední nápravě.
C277E Snímač otáček na zadní nápravě.
C279D Chyba hydrauliky : A7/3b1 (Snímač vstupního tlaku přední nápravy)
C279E Chyba hydrauliky : A7/3b1 (Snímač vstupního tlaku přední nápravy)
C27BB Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná.
C27BC Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C27BD Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C27BE Součást B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) je vadná
C27DE Verze hardwaru a softwaru u obou přístrojů musí být kompatibilní (identické)
C264F B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) : Přerušení vedení
C2650 B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) : Přerušení vedení
C266F B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) : Přerušení vedení
C2670 B37/1 (Snímač polohy pedálu SBC) : Přerušení vedení
C217D Zajištění minimálního napětí
C2618 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2192 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba Diagnostický asistenční
C2199 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21B2 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21B9 Tato chyba může být ignorována a vymazána
C21D2 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21D9 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21F2 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C21F9 Tato chyba může být ignorována a vymazána.
C2234 Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vpředu vlevo
C223C Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vpředu vlevo
C22B4 Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vpředu vpravo
C22BC Chyba hydrauliky: Regulátor tlaku, Kolo vpředu vpravo
C254E Chyba hydrauliky: A7/3y3 (Vyvažovací ventil přední nápravy)
C258E Chyba hydrauliky: A7/3y4 (Vyvažovací ventil zadní nápravy)
C25CE Překontrolovat kolové brzdy na mechanické chyby.
C25D1 Chyba hydrauliky: Zásobování tlaku narušeno
C25D5 Chyba hydrauliky: Zásobování tlaku narušeno
C25EE Zkontrolovat spojení CAN k N47-5 (řídicí jednotka ESP)
C2612 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2619 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2632 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C2638 Řídicí jednotka A7/3n1 (Řídicí jednotka SBC), interní chyba
C26DC Chyba hydrauliky: Zásobování tlaku narušeno
C26DD Zkontrolovat spojení CAN k N47-5 (řídicí jednotka ESP)
C25CD Překontrolovat kolové brzdy na mechanické chyby
C2356 Chyba hydrauliky: Odvzdušňovací proces
Airmatic
Airmatic je označení vzduchového pérování automobilů Mercedes Benz.
Mercedes Benz ABC Active body control
ABC (Active Body Control)
ABC je zkratka označující aktivní zavěšení kol. Elektronicky řízené hydraulické válce udržují konstantní světlou výšku vozu nezávisle na jeho zatížení, dále kompenzují sklon karosérie při akceleraci, při jízdě v zatáčce nebo brždění. Systém rovněž tlumí vibrace automobilu do 6 Hz.
Zkratka ABC z anglického Active Body Control označuje aktivně regulovaný podvozek. Tuto zkratku používá především automobilka Mercedes-Benz. Aktivní podvozek má přinést komfortnější a bezpečnější jízdu. Vývoj tohoto systému trval 20 let a poprvé byl aplikován ve voze Mercedes Coupé CL, jehož sériová výroba se rozběhla koncem roku 1999.
Uvedení tohoto systému do sériové výroby pokládají odborníci za významný milník v podvozkové technice.Díky systému ABC lze řešit protichůdné požadavky komfortní jízdy a bezpečné jízdy. Aktivní podvozek velmi rychle přizpůsobuje odpružení karoserie aktuální jízdní situaci prostřednictvím vysokotlakového kapalinového systému, náročné sensoriky a výkonných procesorů. Systém Active Body Control tak snižuje pohyby karoserie při rozjezdu, jízdě v zatáčce a během brzdění až o 68%. Během slalomového testu se jasně prokázalo, že nový Mercedes-Benz CL projíždí zatáčky s mnohem menším dynamickým náklonem, podle jízdní situace až o 50% nižším. Kupé zároveň dosahuje přibližně stejného komfortu jako vozy třídy S, sériově vybavené vzduchovým odpružením Airmatic.
ukázka rozdílu v náklonu karoserie se systémem ABC a bez něj
Řidič si může vybrat ze dvou programů, které jednoduše mění pomocí tlačítka na přístrojové desce. Program „Komfort“ dává vozu kupé jízdní komfort limuzíny. Naopak volič v poloze „Sport“ naladí podvozek na vlastnosti sportovního vozu.
Systém ABC neustále kontroluje a upravuje polohu karoserie za spolupráce elektronických, hydraulických a mechanických prvků. Vyspělá senzorika systému Active Body Control rozezná pohyby karoserie již v počátcích a může je během zlomku sekundy reagovat na novou situaci.
Jak systém ABC funguje?
Každé kolo má vlastní elektronicky řízený hydraulický válec umístěný přímo v tlumící a pružící jednotce. Tento hydraulický válec generuje přídavnou sílu a tím koriguje celkovou sílu ve vinuté pružině. Na základě příkazů z řídící jednotky a podle aktuálních požadavků tak hydraulické válce ovlivňující účinek vinuté pružiny. Řídící jednotka provádí tuto regulaci každých 10 ms.
schematické znárornění systému ABC
Regulace systému Active Body Control je frekvenčně filtrována na svislé pohyby karoserie do nejvýše 6 Hz. To jsou kmity, které ovlivňují komfort jízdy a běžně se vyskytují např. při přejezdu nerovností, při brzdění nebo během jízdy v zatáčce. Pro vyšší frekvence kmitání kol Mercedes-Benz používá stejně jako dříve pasivní plynokapalinové tlumiče pérování a vinuté pružiny. Díky systému ABC však mohou být tyto komponenty nastaveny a odladěny na vyšší bezpečnost, aniž by toto nastavení ubralo z celkového cestovního komfortu.
Systém je zajímavý také tím, že automobil s ABC nepotřebuje příčné stabilizátory.